اخبار

بیستمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق

20-23 شهریور ماه 97 _ سالن همایش بین المللی برج میلاد

Iran Athero Telegram
صفحه اصلی >  آموزش  > آموزش بیمار 
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 6980
 بازدید امروز : 253
 کل بازدید : 1677921
 بازدیدکنندگان آنلاين : 2


  چاپ        ارسال به دوست

روابط عمومی انجمن آترواسکلروز ایران:

امکان کاهش بیماری قلبی تا ۹۲ درصد توسط بیمار

یک مطالعه که در مجله کالج قلب و عروق آمریکا 2016 منتشر شد، نشان داد که ۹۲% احتمال سکته قلبی و تا ۶۶ % احتمال بروز ریسک فاکتور های بیماریها ی قلبی و عروقی میتواند توسط بیمار کاهش پیدا کند .

 

محققان نزدیک به ۷۰۰۰۰ زن را بمدت دو دهه تحت نظر قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که سه چهارم از حملات قلبی در زنان جوان قابل پیشگیری است حتی اگر دارای یک یا چند عامل خطر دیگر مانند کلسترول و فشار خون بالا و دیابت باشند، به شرطی که آن‌ها این ۵ شیوه زندگی سالم را دنبال کنند.

نشانه‌های حمله قلبی در افراد مختلف

در واقع زنانی که تمام این ۵ شیوه سالم زندگی را رعایت کردند، خطر حمله قلبی در آن‌ها به میزان ۹۲ ٪ و خطر ایجاد یک عامل خطر برای بیماری قلبی ۶۶ ٪ کاهش یافت. اگر پیروی از همه این ۵ عادت، سخت بنظر می‌رسد نگران نباشید.

آندریا کومیستک، نویسنده ارشد این تحقیق و استادیار اپیدمیولوژی و آمار زیستی در دانشگاه ایندیانا می‌گوید: رعایت یک، دو یا ۳ عادت از بین این عادات سبک زندگی نیز سودمند است.به گفته وی ۵ عادت زیر که می‌تواند قلب را نجات دهد

سیگار نکشیدن

آندریا می‌گوید که این مورد، مهمترین تغییری است که می‌توانید ایجاد کنید. علم بار‌ها ثابت کرده که سیگار، خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد و هرچه زودتر سیگار را ترک کنید، زودتر از مزایای سلامتی بهره‌مند می‌شوید.

تحقیقی که در مجله اپیدمیولوژی اروپا منتشر شد نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری در افرادی که سیگار را ترک می‌کنند، در عرض ۵ سال تا ۴۰ ٪ کاهش می‌یابد.

شاخص توده بدنی نرمال

چاقی در سال ۲۰۱۳ توسط انجمن پزشکی آمریکا بعنوان یک بیماری در نظر گرفته شد، زیرا داشتن اضافه وزن ممکن است منجر به عواملی شود که به بروز بیماری قلبی کمک می‌کنند.

این تنها یکی از دلایلی است که یک شاخص توده بدنی سالم در این لیست قرار دارد. اما همانطور که آندریا اشاره می‌کند، ممکن است فردی با وجود اضافه وزن، از سلامت قلبی و عروقی برخوردار باشد؛ بنابراین اگر در حال مبارزه با اضافه وزنتان هستید، اما خوب غذا می‌خورید و ورزش می‌کنید که هردو از فاکتور‌های شیوه زندگی در این لیست هستند به پیشگیری از بیماری قلبی در خودتان، کمک زیادی کرده اید.

حداقل ۲.۵ ساعت ورزش در هفته

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در مجله "گردش خون” منتشر شد، نشان می‌دهد که اضافه کردن فعالیت روزانه به روال زندگیتان می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۴۰ ٪ کاهش دهد.
فقط تمرینات را باید در چند ست انجام داد .

مصرف یک رژیم غذایی با کیفیت

آندریا توضیح می‌دهد آن دسته از شرکت کنندگان این تحقیق که دارای کمترین خطر بیماری قلبی بودند از یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل، حبوبات، ماهی و دارای مقدار کمی گوشت قرمز و فراوری شده و چربی‌های ترانس استفاده می‌کردند.

تماشا ی  کمتر از ۷ ساعت تلویزیون در هفته

مطمئنا از مطالعاتی که نشان می‌دهد نشستن طولانی مدت، میزان مرگ و میر شما را افزایش می‌دهد، غذا خوردن در جلوی تلویزیون منجر به پرخوری می‌شود و استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از رفتن به تخت، باعث اختلال خواب می‌شود، مطلع هستید.
با کاهش دادن زمانی که جلوی تلویزیون به نشستن صرف میشود، میتوان زمان ورزش، فعالیت‌های اجتماعی و استراحت‌ را افزایش داد .

 


١٤:٤٩ - سه شنبه ١٤ فروردين ١٣٩٧    /    شماره : ٨١٦    /    تعداد نمایش : ٤٦٩


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




iranathero.ir
درباره انجمن | اخبار | اعضاء | مقالات | انجمن و جوامع پزشکی | کنگره ها | تماس با ما
 

كليه حقوق مادي ومعنوي اين وب سايت متعلق به انجمن آترواسكلروز مي باشد.

انتشار اخبار سایت با ذکر منبع، بلامانع است.

 
راه اندازی، طراحی، اجرا ورود محتوا و بروزرسانی: متين تايم بهار 1393     Powered by: MatinTime (Development of Information) 2014