Sign In
...

خبرگزاری فارس : رئیس انجمن آترواسکلروز ایران هشدار داد: بیماری های قلبی اولین علت مرگ و میر در ایران است.

1403/05/31 | 11:17

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران هشدار داد: بیماری های قلبی اولین علت مرگ و میر در ایران است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،مسعود قاسمی،رئیس انجمن آترو اسکلروز ایران بیان داشت: درخصوص تعویض دریچه قلب اکنون تکنولوژی داریم که بدون اینکه سوراخی ایجاد کنیم وارد بدن شده و دریچه قلب را تعویض کنیم. به طوری که از ضریان ورید کشاله ران انجام می شود.

 وی ادامه داد:در این خصوص ابتدا این تکنولوژی برای افراد سالمند و ریسک بالا قود اما اکنون با توجه به نتایج خوب این در افراد ۶۵ سال به بالا انجام می شود.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران ابراز کرد: بیماری در یک زمان دو دریچه قلبش آسیب دیده بود که توامان تعویض شد و این تکنولوژی به خاطر پیشرفت جراحی قلب در جهان در ایران نیز میسر شده است.

 قاسمی ابراز کرد:اتاق های قلب و عروقی داریم که در یک مجموعه قرار گرفته به طوری که قسمتی از کار را جراحان به صورت باز انجام می دهند و قسمتی به صورت بسته عمل می کنند.

وی اضافه کرد:در هوش مصنوعی در بحث پزشکی در مرحله تشخیصی بیماران قلب و عروق و درمان قرار داریم. رئیس انجمن آترواسکلروز ایران تصریح کرد:درخصوص باتری قلب برخی کشورها سازنده هستند و برای همه مقرون به صرفه نبست تا آن را بسازنند.در خصوص وسایل روزمره جراحی قلب تکنولوژی ساخت آنها در ایران وجود دارد.

 وی متذکر شد:اکنون بیش از ۸۰ درصد افراد نیازمند به استند قلب بدون شکافتن بدن انجام می گیرد.

قاسمی با اشاره به بیماری های قلبی مادرزادی،گفت:در این قسمت هم بدون جراحی کودک کار مورد نیاز در خصوص درمان قلب انجام می شود.

رئیس انجمن آترواسکلروز تاکید کرد:امسال از ۲۷تا ۳۰ شهریور در هتل المپیک تهران بیست و چهارمین کنگره قلب و عروق ایران برگزار خواهد شد.طپش قلب با عشق و سلامتی عنوان شعار کنگره امسال است. وی اضافه کرد:تعداد ۵ هزار متخصص قلب و عروق در این دوره از کنگره شرکت خواهند کرد؛ضمن اینکه ۲۶۶ متخصص پیشکسوت و جوان در این کنگره سخنرانی خواهند کرد.البته ۵۹۲ سخنرانی خواهیم داشت که به مدت ۴ روز انجام خواهد شد.

قاسمی ابراز کرد:۷۲ پنل علمی داریم و بیش از ۱۰۰ مقاله پذیرفته شده در کنگره داریم؛اما از هیچ بودجه دولتی برای برگزاری کنگره استفاده نمی کنیم. رئیس انجمن آترواسکلروز افزود:سه مقاله برتر برای گروه پزشکی و سه مقاله برتر برای گروه پرستاری در نظر گرفته شده که جایزه ویژه اعطا خواهد شد‌.

وی با اشاره به وضعیت درمان قلب در ایران در مقایسه با جهان،ابراز کرد:در خاورمیانه و شمال آفریقا وضعیت در حوزه پزشکی قلب و عروق پیشرو هستیم؛در حالی که اروپای غربی،آمریکا و ژاپن جایگاه اولی را دارند.

قاسمی یادآور شد:در خصوص نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی در کشور نیازمند توزیع مناسبتری هستیم تا بتوانیم از این امکانات به صورت مناسبتر در کشور استفاده شود؛ضمن اینکه به تحقیقات بیشتری نیاز داریم اما به دلیل تحریم ها سخت ما را می پذیرند.

قاسمی افزود:از کشورهای همسایه برای درمان بیماری های قلبی به ایران مراجعه می کنند؛ضمن اینکه هیچ وقت بیمار قلبی به کشورهای دیگر فرستاده نمی شود.

مسعود اسلامی،دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره قلب ایران بیان داشت:از کشورهای ترکیه ،آلمان و آمریکا در کنگره شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد:در بیمارانی که ضربان قلب نامنظمی دارند عمل بازی صورت نمی گیرد اما اکنون نسل جدیدی از باتری ها امده که تنها ۲.۵ گرم وزن دارد و بدون سیم است و وارد بدن شده و طول عمر ۱۰ تا ۲۳ سال دارد.

 این استاد قلب دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد:این باطری ها پوشش بیمه ای دارد اما قیمت اصلی آن ۱۰ هزار یورو است و آمریکایی است.البته از ۱۰ مدیران این شرکت ۵ نفر ایرانی هستند.

 اسلامی افزود:امروز برای اولین بار در کشور این باطری را در بیمارستان امام خمینی دریافت کرد که مردی ۷۰ ساله ایت و این باطری بدون سیم را دریافت کرد و در قلب کاشته می شود.

وی با اشاره به گرمای شدید در ایران،تاکید کرد:این گرما می تواند برای بیماران قلبی خطرناک باشد؛به ازای یک درجه سانتیگراد می تواند ۱۰ درصد عوارض قلبی و عروقی را افزایش دهد.

دبیر کنگره قلب تصریح کرد:برای بیماران قلبی و شرجی بسیار کشنده و مضر است و بار قلب را افزایش دهد.بیماران دچار نامنظمی های قلبی در گرما این وضعیت شدیدتر می شود.

اسلامی با بیان اینکه در اثر گرما غلظت خون زیاد می شود و موج سکته های قلبی را زیاد می کند؛بنابراین در افراد دچار مشکلات قلبی و سالمندان هوای گرم خطرناک است و در افراد بدون مشکلات قلبی و سالمندان هوای گرم می تواند بسیار خطرناک باشد.

 وی افزود:به سکتی می رویم که با هوش مصنوعی محل آسیب دیدگی قلب را مشخص کنیم و در آینده خیلی بهتر بیماران قلبی را درمان کنیم و ۳۰ تا ۴۰ سال آینده طول عمر مردم ۱۰ سال افزایش پیدا خواهد کرد. اسلامی بیان کرد: بهترین پرستاران و پزشکان دنیا را در اختیار داریم.

پایان پیام خبرگزاری فارس -/خ.پ

بازگشت به صفحه قبل